למה המלצתי למישהי לא להשקיע?

כולנו רוצים איכות חיים טובה, אבל איך מגיעים אליה? מציבים מטרות פיננסיות ובונים להן תוכנית כדי להגשים אותן

זה מטורף?!

אני יודעת, זה נשמע מטורף, הרי אני מטיפה כל הזמן להשקעות ולהגדלת הכנסות אז מה פתאום אני ממליצה למישהי לא להשקיע בכלל? 

הייתה לי שיחת ייעוץ עם מישהי שחוסכת במשך שנים לטובת השקעות, עשתה הכל מעולה לפי הספר. היא עבדה נכון, קנתה שטח ובנתה עליו יחידות דיור מניבות. כיום היא סוף סוף סיימה את הבנייה והיחידות מניבות באופן שמכסה את ההלוואות ומשאיר לה עודף חודשי. היא יצרה לעצמה הכנסה פסיבית, בדיוק כמו שכולנו רוצים.

תכנון פיננסי

אותה אישה,  פנתה אליי כדי לתכנן את הצעד הבא. הכסף שיש לה לעבוד איתו זה עודף התזרים שיש לה מהיחידות דיור הקיימות. היא התכוונה לחסוך, לקחת עוד הלוואה ולקנות עוד נכסים. כי זה מה שאמורים לעשות לא? להמשיך להשקיע ולהגדיל את ההון כל הזמן. 

היא באה אליי כדי לתכנן איזה השקעות יתאימו לה בנקודת זמן הזו ורצתה לדעת איך הכי נכון יהיה עבורה להשקיע. אבל משהו במבט שלה היה מדוכא ברגע שאמרה את זה. כאילו העיניים שלה נכבו פתאום. 

חלומות נועדו להגשמה

שאלתי אותה על זה והיא אמרה שהחלום שלה הוא טיול משפחתי לפני שהילדים גדולים מדי. הם כבר שנים חוסכים ומונעים מעצמם כדי שיוכלו להשקיע ולהתמיד בעתיד שלהם וזה כבר הפך להרגל. היא הגיעה למצב שהיא פשוט לא ידעה איך לא להשקיע

“את כן משקיעה כסף “

אז הרגעתי אותה, הראיתי לה שהיא אכן משקיעה כל חודש, ההחזרי משכנתא שלה זה כסף שמושקע לטובת העתיד וכשהיא תצא לפנסיה יהיה לה תזרים גבוה ללא תשלומי משכנתא כך שהיא יכולה להיות רגועה והכסף עובד היטב.

הצעתי לה שאת כספי השכירות היא תשים בצד לטובת טיול משפחתי מדי שנה. הילדים שלה כבר גדולים וקרוב היום שלא ירצו בכלל לטייל ולבלות עם המשפחה. הזמן הזה לטיול וחוויות משפחתיות, פשוט לא יחזור. אז תכננו שכספי השכירות ילכו לטובת צבירת זמן איכות משפחתי ועוד כמה שנים כשהילדים יגדלו יתגייסו וייצאו מהבית אז שתיקח עוד הלוואה ותקנה עוד נכס להשקעה כמו שהיא רגילה.

מטרות פיננסיות הן הבסיס לתכנון פיננסי

ברגע שהצעתי את זה הפנים שלה התמלאו באושר. כאילו קיבלה אישור לחיות את חייה כפי שהיא רוצה. אבל בשביל מה להשקיע ולהרוויח כסף אם לא כדי שנוכל לחיות את החיים שלנו?

זו הסיבה אני תמיד אומרת שבהשקעות צריך להתחיל עם מטרות. לא להשקיע כדי שיהיה לנו יותר כסף, אלא יותר חיים.
לא להשקיע כדי שיהיו עוד נכסים והשקעות, אלא יותר חוויות והנאות.

להשקיע זאת לא המטרה!
עוד כסף זאת לא המטרה!
לחיות את החיים כפי שאנחנו רוצות זה כן.

הצטרפו לניוזלטר

כדאי לקרוא

גד הרלב יועץ לכלכלת משפחה

גד

כלכלת המשפחה

לסגור (משכנתא) או לא לסגור? זאת השאלה…

הרבה משקי בית נמצאים בדילמה שבין לסגור את המשכנתא ולהשקיע את הכסף באפיק אחר, לבין להמשיך ולשלם את המשכנתא. בואו גלו מה נכון ומתאים לכם.

אוגוסט 26, 2024

·

2 דקות קריאה

דור וולך עורך דין מומלץ FINCAT

דור

עריכת דין

סיכונים בעת רכישת דירה – למה יש לשים לב?

אל תקנו נדל”ן בישראל לפני שאתם קוראים את הכתבה הזו, על מה צריך לשים לב? איך עו”ד נדל”ן יכול לעזור לכם לצלוח את התהליך וגם מה הטעויות שאסור לכם לעשות

יוני 10, 2024

·

2 דקות קריאה

גד הרלב יועץ לכלכלת משפחה

גד

כלכלת המשפחה

באיזה מדד מניות עולמי כדאי לי להשקיע?

יותר ויותר משקיעים פסיבים בשוק ההון משקיעים באמצעות קרנות סל מחקות מדדים עולמיים, זו אפשרות פופולרית מאוד ומומלצת להשקעות לטווח ארוך. השוואת תשואות עבר יכולה לרמז לנו על העתיד, ואל תפספסו כמובן את השוק המקומי שלנו.

יוני 2, 2024

·

2 דקות קריאה

חלי פרח כהן מתכננת פנסיונית, פיננסים ומלווה לפרישה מומלצת ב FINCAT פינקט חתול פיננסי

חלי

פנסיה פרישה וביטוחים

תכנון פנסיוני מתחיל בגיל צעיר, אל תחכו לפנסיה!

תכנון פנסיוני הוא הכרחי לכל איש ואשה, הוא יעזור לנו להבטיח פרישה לפנסיה ואולי אפילו פנסיה מוקדמת עם מיקסום ההון והזכויות שלנו, אל תוותרו על זה, ותתחילו בגיל צעיר!

מאי 26, 2024

·

2 דקות קריאה