מה התפקיד של יועץ משכנתאות בעסקת נדל”ן?

בחירת יועץ משכנתא מומלץ זה דבר חשוב מאוד, מדובר פה בעסקת חיינו בעלות של מיליונים, אולי ה-עסקה הכי גדולה שלנו לאורך חיינו. גלו מה חשוב לבדוק ואיך אני ממליצה לבחור יעוץ משכנתא.

למה צריך יועץ משכנתאות פרטי? ואיך לבחור את היועץ? וכדאי שיהיה מומלץ!

אלו 2 שאלות שאני נתקלת בהן לא מעט ואשמח להשיב בהרחבה
תחילת גילוי נאות, אני יועצת משכנתאות מזה 10 שנים וממייסדי התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל , עמותה רשומה בפועלת ללא מטרות רווח שהייתה לי הזכות להיות בין מייסדיה בשנת 2016 כיום אני חברה בועדת ביקורת של העמותה.

מה זה יועץ משכנתא?

אז מה זה יועץ משכנתאות ב-2024? יועץ משכנתאות הוא למעשה האדריכל הפיננסי של כל עסקת נדל”ן. הוא הגורם שמלווה את האדם או המשפחה בכל השלבים של רכישת הדירה. תהליך הליווי מתחיל, תפקידו לבחון ולוודא כי העסקה בהתאם ליכולות ההחזר ובהתאם ליכולות המימון עם הסתכלות לטווח הארוך.

למה צריך יעוץ משכנתא?

יועץ משכנתאות מומלץ הוא מומחה במציאת הפתרונות הנכונים ביותר. כאלה שהאדם הפשוט לא מכיר ולא יודע עליהם. ויש מנעד רחב מאוד של פתרונות כאלה, בעולם של מוצרים פיננסים מגוונים. כאדריכל פיננסי, הוא יידע לחבר את השמאי המתאים, את העו”ד הנכון בהתאם למיקום הגאוגרפי ולעיתים בהתאם לסוג הבטוחה שכל נכס ונכס הוא עולם ומלואו, בעיקר בעסקה לא סטדנרטית, צריך אנשי מקצוע מומלצים ומומחים, ויועץ מנוסה אמור לדעת לעשות את החיבורים הדרושים בכדי שהעסקה תתממש ותצא על הצד הטוב ביותר .
יועץ משכנתאות יודע להציל אתכם גם מהחלטות כלכליות שגויות, כאלה שלעתים עלולות להתברר רק בטווח הארוך. הוא זה שיודע להרים דגל אדום גדול, כשהולכים על משהו שההאדם או הזוג לא יוכל לעמוד בו.

ייעוץ משכנתא נכון ומותאם

התפקיד הנוסף של יועץ משכנתאות הוא לבנות יחד עם האדם או המשפחה את התמהיל הנכון בשבילה. התמהיל הוא הרכב מסלולי המשכנתה שתואם את מסלול החיים הצפוי שלה. כאן מדובר בלמידה, חשיבה משותפת מעמיקה עם היחיד, בני הזוג , לגבי התכניות העתידיות שלהם.
התמהיל צריך לשקף את השינויים המתוכננים כיום ולקחת גם תרחישי סיכון .

למשל, זוג צעיר בני 30 שזו דירתו הראשונה, וחושב על שדרוגי דירה בשנים הבאות, וגם כושר ההשתכרות שלו יילך וישתפר, יזדקק לתמהיל גמיש מאוד. כזה שיאפשר שינויים, עדכונים ומחזורים עם מזעור של קנסות.

מה חשוב לבדוק כשבוחרים יועץ משכנתא מומלץ?

הדבר הראשון הוא לוודא שיועץ או יועצת המשכנתאות המומלצים שלכם, הם חברים בהתאחדות יועצי המשכנתאות. אפשר להיכנס לאתר התאחדות יועצי המשכנתאות ולהקיש את שם היועץ שאתם עומדים לבחור, ולוודא כי הוא רשום. מדוע זה כל כך חשוב? חברי ההתאחדות מחויבים באמנת אתיקה מקצועית וכפופים לוועדת אתיקה שבה חברים מומחים. היועצים מחויבים על פי האמנה לפעול רק לטובת הלקוח בלבד. הם גם עוברים השתלמויות מקצועיות כמה פעמים בשנה, הרצאות ונחשפים למידע מקצועי. במקרים חריגים מאוד של חריגה מכללי אתיקה, או מקצועיות, ניתן לפנות להתאחדות יועצי המשכנתאות עם פרטי המקרה והיא עורכת בדיקה יסודית ובירור מקצועי עם היועץ על מקור התלונה.

ביחרו יועץ משכנתא מומלץ שמלווה אתכם

הדבר השני שחשוב לבדוק הוא שיועץ המשכנתאות שאתם בוחרים עתיד ללוות אתכם בכל השלבים בתהליך הרכישה. אין שלב בתהליך הרכישה שבו יועץ המשכנתאות לא מעורב, במשא ומתן והסכמה על תנאי התשלום, בהחלטה להזמין שמאי שיסקור את הנכס, עוד בטרם תגיעו כלל לשלב הטיוטות של הדירה. בהמשך יועץ משכנתאות ילווה אתכם בכל השלבים של השגת המימון האופטימלי.

שורה תחתונה בעסקה של רכישת נכס עוד שמדובר במאות ועד מיליוני שקלים אתם צריכים לצדכם איש מקצוע שידע להתוות את תנאי המימון הטובים ביותר וידע לתת מענה לבלתי צפוי שיכול לצוץ בדרך והכל בכדי להעניק לכם חסכון כספי לא מבוטל ושקט נפשי.

 

הצטרפו לניוזלטר

כדאי לקרוא

גד הרלב יועץ לכלכלת משפחה

גד

כלכלת המשפחה

לסגור (משכנתא) או לא לסגור? זאת השאלה…

הרבה משקי בית נמצאים בדילמה שבין לסגור את המשכנתא ולהשקיע את הכסף באפיק אחר, לבין להמשיך ולשלם את המשכנתא. בואו גלו מה נכון ומתאים לכם.

אוגוסט 26, 2024

·

3 דקות קריאה

דור וולך עורך דין מומלץ FINCAT

דור

עריכת דין

סיכונים בעת רכישת דירה – למה יש לשים לב?

אל תקנו נדל”ן בישראל לפני שאתם קוראים את הכתבה הזו, על מה צריך לשים לב? איך עו”ד נדל”ן יכול לעזור לכם לצלוח את התהליך וגם מה הטעויות שאסור לכם לעשות

יוני 10, 2024

·

3 דקות קריאה

גד הרלב יועץ לכלכלת משפחה

גד

כלכלת המשפחה

באיזה מדד מניות עולמי כדאי לי להשקיע?

יותר ויותר משקיעים פסיבים בשוק ההון משקיעים באמצעות קרנות סל מחקות מדדים עולמיים, זו אפשרות פופולרית מאוד ומומלצת להשקעות לטווח ארוך. השוואת תשואות עבר יכולה לרמז לנו על העתיד, ואל תפספסו כמובן את השוק המקומי שלנו.

יוני 2, 2024

·

3 דקות קריאה

חלי פרח כהן מתכננת פנסיונית, פיננסים ומלווה לפרישה מומלצת ב FINCAT פינקט חתול פיננסי

חלי

פנסיה פרישה וביטוחים

תכנון פנסיוני מתחיל בגיל צעיר, אל תחכו לפנסיה!

תכנון פנסיוני הוא הכרחי לכל איש ואשה, הוא יעזור לנו להבטיח פרישה לפנסיה ואולי אפילו פנסיה מוקדמת עם מיקסום ההון והזכויות שלנו, אל תוותרו על זה, ותתחילו בגיל צעיר!

מאי 26, 2024

·

3 דקות קריאה